خانه > فلسفه عشق, روابط اجتماعی و فن دوستیابی > راهکارهایی برای جذابیت بیشتر

راهکارهایی برای جذابیت بیشتر

خندیدن

بیایید ، از لبخند زدن شروع كنیم .
افراد موفق می دانند یكی از قوی ترین سلاح ها لبخندشان است ، به همین دلیل كاری می كنند ، با این شیوه بیشترین تأثیر را بر بیننده بگذارند .
لبخندهای كوتاه و مصنوعی ، امروزه كاربرد چندانی نداردو در هزارتوی دنیای امروزدیگر هیچ تأثیری را بر جای نمی گذارد .به رهبران بزرگ دنیا ، كسانی كه سخنرانی های اساسی ، ایراد می كنند ، یا صاحبان شركت های معتبر و مشهور نگاه كنید . هیچ یك از آنها را در حال لبخند زدن نمی بینید . افراد با نفوذ و نامی نیز در همة طبقات اجتماعی ، این چنین اند ، ولی وقتی خطوط لبخند بر چهره های شان نقش می بندد ، آن قدر قدرتمند عمل می كند .و كه دنیا را به لبخند زدن وا می دارد .
راهكار 1:لبخند اثر بخش :وقتی می خواهید با كسی سلام و احول پرسی كنید ، ابتدا لبخند نزنید ، چون ارزش لبخندتان را از بین می برید . سعی كنید ،لحظه ای به صورت او خیره شوید ، سپس مكث كنید.
وضعیت روحی او را به طور كامل بررسی نمایید .

آن گاه با لبخندی عمیق ، گرم و سرشار از توجه و علاقه به او نگاه كنید ، لبخندی كه چشمان تان را هم فرا گیرد .

این لبخند مانند موجی گرم و گیرا ، مخاطب شما را دربر می گیرد .
با این تأخیر كوتاه مخاطب شما احساس می كند كه این لبخند ، صادقانه و فقط متعلق به اوست .
زبان نگاه
چشمان شما مانند مواد منفجره ، می توانند احساسات مردم را به تكاپو و هیجان وا دارند . افراد موفق می دانند كه نگاه های عمیق و طولانی می توانند بسیارمفید باشند ، بخصوص میان دو جنس مخالف . در كارهای اداری ، حتی زمانی كه طرف مقابل از احساسات عاشقانة شما آگاه نیست ، زبان و نگاهی نیرومند می تواند تأثیری عمیق و نافذ بر زن و مرد بگذارید . این نوع نگاه توأم با ادراك و احترام ، احساسات درونی شما را القاء خواهد كرد .

راهكار 2 ( برای زنان ):زبان نگاه :
فكر كنید ،چشمان تان با شیرینی لذیذ و دلنشینی به چشمان مخاطب تان چسبیده است .
حتی بعد از پایان سخنان تان نیز به نگاه های تان ادامه دهید . لازم است سویی دیگر را بنگرید ، این كار را به آهستگی و بدون جلب توجه انجام دهید ، آخرین چسبندگی های شیرینی را آن قدر بكشید تا سرانجام تمام شود

راهكار 3 ( برای مردان ):زبان نگاه :هنگام حرف زدن با مردان ، ازروش نگاه های پرنفوذ استفاده كنید . ولی زمانی كه می خواهید دربارة مسائل شخصی صحبت كنید ، از نگاه های كوتاه تری استفاده كنید . تا مخاصب تان احساس نكند مورد تهدید قرار گرفته یا منظور شما را به درستی درك نكرده است .
ولی در برخوردهای روزمره ، ارتباط چشمی خود را به تدریج افزایش دهید و وقتی با زنی همكلام شدید ، ازاین شیوه بیشتر استفاده كنید .
اینك روش مهمی را مطرح می كنیم كه باعث می شود شما فرد پر منزلتی جلوه كنید .

از دندان های خود بیاویزید
افراد موفق در زندگی با اطمینان عمل می كنند . با عتماد به نفس حركت می كنند . همیشه لبخندی توأم با غرور بر لب دارند . هیچ تردیدی به خود راه نمی دهند . طرز رفتار شما نشان می دهد كه شما مرد یا زنی هستید كه برجشته و ممتاز بودن ، عادت ذاتی شماست . به این روش تجسمی ، كه طرز سلوك شما را همچون فردی موفق آشكار می سازد ، توجه كنید . من آن را با این عبارت می خوانم : با دندان های خود بیاویزید .

راهكار 4 :با دندان های خود بیاویزید :فرض كنید ، یك گیرة آهنین كه در سیرك با دندان از آن آویزان می شوند به چهار چوب دری كه می خواهید از آن عبور كنید آویخته باشند . آن را با دندان می گیرید ، و در حالی كه محكم در میان دندان های خود نگاه داشته اید ، شما را به بالاترین نقطه می رساند . وقتی از دندان های خود آویزان باشید ، همة عضالت شما در بهترین حالت خود كشیده می شوند .
حالا آماده اید تا مردم را در جایی كه می خواهید به خود جذب كنید ، یا كارهای روزانة خود را انجام دهید ، یا آن جا كه تنها فرد مهمی به نظر برسید ، فرود بیایید .
تكیه گاه بچه های بزرگ باشید
نخستین واكنش شما در برابر فردی كه برای اولین بار او را ملاقات می كنید ، ذهنیتی به وجود می آورد كه تمامی روابط شما در ان شكل می گیرد . اگراز كسی كه تازه با او آشنا شده اید چیزی می خواهید ، باید به او ثابت كنید كه خاص بودنش رادرك می كنید .
شیوه ای كه در این جا به آن اشاره می كنیم ، به شما قدرتی می بخشد تا بتوانید هر چه را از دیگران می خواهید ، به سادگی به دست آورید . من این روش را تكیه گاه بچه های بزرگ می نامم .

راهكار5:تكیه گاه بچه های بزرگ شوید
این نقطة اتكا را در اختیار هر كسی كه ملاقات می كنید ، قرار دهید . درست در لحظه ای كه به شخص جدیدی معرفی می شوید
به او پاداش دهید . همان لبخحند گرمی را كه به بچة بازیگوشی كه از روی پاهای شما جست و خیز می كند ، می زنید و همان توجهی را كه نسبت به او دارید ، در مورد آشنای جدید خود دلنشین دهان بی دندان بچه را از او تحویل بگیرید . وقتی فرد جدید ، بتواند كاملاً به شما تكیه كند ، یعنی شما خاص بودن او را درك كرده اید !
در ده ثانیه نشان دهیم كه برای خود كسی هستیم ، درون هر كسی كودكی نهفته و برای این كه شما قدر و منزلت او را درك كنید ، گهوارة خود را به لرزه در آورد .ادامه ….

دوست قدیمی سالم
اگر می خواهید مردم به شما علاقه مند شوند ، باید به آنها نشان دهید ، چه قدر دوست شان دارید ! وقتی به دوستی ، قدیمی می رسیم ، بدون كمترین تأملی ، سرشار از گرمی و محبت با او روبه رو می شویم . ناخودآگاه خنده بر لب هایمان می نشیند . حلوتر می رویم . نگاه های مان مهربان و دوستانه می شود . و سرانجام برای در آغوش گرفتنش ، به ویش می شتابیم . ولی اغلب وقتی با فردی نا آشنا روبه رو می شویم ، با خجالت یا بی تفاوتی احساس ناخوشایندی را به او منتقل می كنیم كه باعث سردی رابطه می شود .
به این شیوة تجسمی ، توجه كیند . با بكارگیری این روش مطمئناً ، در نخستیم ملاقات با هر كسی ، برخورد گرمی را با او خواهید داشت .

دوست قدیمی سلام :وقتی با كسی برخورد می كنید تصور كنید دوست قدیمی شماست و ازاین كه فرازو نشیت زندگی ، شما رامدت ها از هم دور كرده ناراحت بوده اید ، ولی حالا خدا را شكر می كنید كه این دیدارسبب شده تا به دوست خود برسید !

تجسم این تجربة لذتبخش ، زنجیره ای از واكنش های مطلوب را درشما ایجادمی كند ، از باز شدن ناخودآگاه گرة ابروها گرفته تا حالت قرار گرفتن انگشت های پا ویا هر چیزی كه سبب بروز عكس العمل می شود .
اینك روش هایی را كه به شما كمك می كنند تا بتوانید درنظر همه جلب توجه و خوش برخورد جلوه كنید را یاد گرفته اید ، ولی كار هنوز تمام نشده است . علاوه براین كه می خواهید مورد علاقه و اقع شوید ، باید مورد اعتماد ، باهوش و دارای اعتماد به نفس باشید . سه شیوة بعدی به شما كمك می كنند تا با این اهداف دست یابید .

ادامه ی دوست قدیمی سلام : حركات حاكی از بی قراری بروز ندهید .در برخورد با دیگران ، اگر می خواهید مورد اعتماد واقع شوید ، همة حركات ناشیانه و غیر ضروری خود را سركوب كنید .

حركات حاكی از بی قراری این احساس را درمخاصب شما ایجاد می كند ، كه در جایی ، مرتكب اشتباه شده اید یا دروغ می گویید .
این شیوه ، شما را یاری می دهد ، تا كاملاً قابل قبول و مورد اعتماد به نظر برسید .

مخصوص : حركات غیر ضروری را حذف كنید :وقتی با كسی صحبت می كنید به خارش بینی تان كه می خارد ، وزوز گوش تان كه صدا میكند یا درد پای تان ، توجهی نكنید . وول نزنید ، به خود نپیچید ، و یا جایی از بدن تان را نخارائید . از همه مهم تر این كه دست هایخود را از صورت تان دور نگاه دارید . حركات دست در نزدیگی صورت و حركاتی ازاین قبیل موجب می شود شنونده در صحت حرف های شما تردید كند.

مخصوص :كانال سكوت را انتخاب كنید -1:اگر می خواهید در نظر مردم فردی باهوش جلوه كنید ، به دقت به آنها بنگرید ، سعی كنید احساس شان را دربارة حرف هایی كه می زنید ، درك كنید و پاسخ خود را مطابق با آن فراهم كنید .

نیازی نیست كه زبان اشارات را به طور كامل بیاموزید . شما از طریق كسب تجربه و گذر زمان با مهارت های رفتاری و دیداری آشنا خواهید شد . اغلب مردم می دانند ، اگر مخاطب بی توجهی كند یا جای دیگری را نگاه كند ، به این معنی است كه حرف های گوینده برایش جالب نیست . وقتی مخاطب قادر به تحمل حضور شما نباشد ، با دست كشیدن به پشت گردن خود واكنش نشان خواهد داد . وقتی مخاطب به شما احساس برتری كند . با دست هایش بازی خواهد كرد . پس یاد بگیرید ، هر وقت مخاطب تان خسته شد و شروع به بروز عكس العمل كرد ، بی درنگ ، كانال سكوت را انتخاب كنید .

مخصوص : كانال سكوت را انتخاب كنید . سعی كنید همیشه در دو جهت سخن بگویید : احساس خود را بیان كنید ، در حالی كه مراقب واكنش مخاطب تان نیز هستید . به این ترتیب ،
حركت بعدی خود را مطابق با آن طراحی كنید و همه خواهند فهمید كه شما حواس تان جمع است و از هیچ چیزی غافل و بی خبر نیستید و در نتیجه آدم باهوشی به نظر خواهید رسید .
همه چیز را قبلاً تجربه كنید
كارشناسان معتقدند اگر قبل از انجام كاری ، رفتار خود را در ذهن مجسم كنیم ، صداها را در ذهن خود بشنویم و نوع حركات را مرور كنیم ، می توانیم آن فعالیت را بسیار مؤثرتر انجام دهیم . استفاده از قوة تخیل و تجسم در كارها ، در انجام هر عملی مؤثر خواهد بود ، از جمله در حرفه های ارتباطی . به این روش تجسمی كه در انجام همة فعالیت ها مؤثر است ، توجه كنید . این روش را قبل از رقتن به مهمانی ها ، سمینارها یا جلسات مهم به كار ببندید . همة آنچه را كه قرار است ، اتفاق بیفتد قبلاًَ در ذهن خود مجسم كنید .

  1. هنوز دیدگاهی داده نشده است.
  1. No trackbacks yet.

بیان دیدگاه